Janets tuttkupp gick hem

NÖJE

HOLLYWOOD

Tuttkuppen lyckades.

Intresset för Janet Jacksons kommande album är rekordhögt.

- Singeln "Just a little while" är redan en av våra fem mest efterfrågade låtar, säger Romeo, dj och assisterande musikchef på Z100 i New York.

Foto: AP
BRA REKLAM Janet Jacksons blottade bröst på Super Bowl verkar ha gett önskad effekt. Nu är hennes nya singel en av de fem mest önskade låtarna på radiokanalen Z100.

Det är en indikator så god som någon. Kanalen har fler lyssnare än någon annan station i USA.

- Det är en bra liten poplåt. Vi har varit aggressiva i spelandet och många har frågat efter den, säger John Ivey, vice programchef på Clear Channel i Los Angeles som bland annat har KISS-FM.

Blottade ena bröstet

Janet Jackson har varit det stora samtalsämnet i USA sedan hon under Super Bowl-uppträdandet med Justin Timberlake blottade ena bröstet.

Trots det är det långt ifrån givet att hennes album "Damita Jo" blir en hit.

- Singeln har inte fungerat inom alla grupper. Det visar att mycket kan vara hype och att intresset blir kortlivat, säger Ivey.

"Låtarna avgör"

Andra varnar för att hennes Super Bowlskandal kan ha skrämt bort fansen.

Men det resonemanget avfärdas av Romeo.

- Det är låtarna som avgör. Om de är bra är allt förlåtet.

Magnus Sundholm