Carolas parfym stoppas

Varuhus nobbar stjärnans doft: För låg kvalitet

NÖJE

Carolas uppladdning inför finalen störs av affärsproblem.

Hennes nya parfym ratas av varuhuset NK i Stockholm och Göteborg.

- Det är ingen kvalitet på dofterna, säger NK:s parfymchef Roger Rosenhall.

Foto: ANDREAS BARDELL
Kritiserad Parfym Carolas nya parfym "Invincible" verkar bli ett fiaskoprojekt innan den ens lanserats. Varuhuset NK vägrar ta in doften eftersom den är "en semiparfym av dålig kvalitet".

"Oslagbar och gudomlig."

Så vackert beskrev Carola sin exklusiva doft "Invincible" för Aftonbladet tidigare i år.

"Dåliga parfymörer"

Parfymen ingår i Carolas nya märke Carola Line, och enligt planerna skulle den lanseras när Melodifestivalen är över.

Men redan innan lanseringen har den stött på allvarliga problem.

Prestigevaruhuset NK i Stockholm och Göteborg - som lockar drygt 15 miljoner besökare varje år - nobbar parfymen.

- Ja, det stämmer att vi har tackat nej till att sälja den. Personligen tror jag inte på "semi-dofter", säger NK:s parfymchef Roger Rosenhall.

Vad betyder det?

- Att de är för enkla, att det är för dåliga parfymörer som har skapat dem. Det är ingen kvalitet på dofterna.

Inte heller varuhusen Åhléns, Hennes & Mauritz och Kicks har några planer på att sälja Carolas parfym i nuläget.

"Har inte hört något"

- Nej, vi har inte hört någonting från henne angående hennes parfym, säger inköpare Anna Kristfeldt på Åhléns.

Andreas Nielsen på Carola Musikproduktion:

- Inom några veckor kommer ni att få veta mer om när parfymen ska släppas.

Vad säger du om att NK ratar parfymen?

- Det känner jag inte till, och vill därför inte kommentera.

Alla turer kring Carolas parfym 'Invincible'

Läs mer

Jon Forsling, Tobias Lindner