Carolina Gynning anmäld för vininlägg

Plutmun och kärlekshälsning kan bryta mot regler

1 av 3
NÖJE

Carolina Gynnings vininlägg i sociala medier har anmälts.

Nu kräver Konsumentverket att tv-profilen slutar anspela på känslor i sin reklam, skriver Sydsvenskan.

Med plutmun och kärlekshälsningar försöker tv-profilen och konstnären Carolina Gynning, 37, att marknadsföra viner på sin sajt och sociala medier. Nu sätter Konsumentverket ner foten.

Verket anser att Gynning kör med otillåtna knep och kräver att hon slutar anspela på känslor i samband med reklamen, skriver Sydsvenskan.

Tv-profilens företag har januari ut på sig att inkomma med yttringar samt göra rättelser.

Carolina Gynning är inte den enda kändisen som har hamnat i blåsväder efter marknadsföring av alkoholhaltiga drycker.

Tidigare har mediesystrarna Hanna Widell, 40, och Amanda Schulman, 35, kritiserats av Konsumentverket och nyligen uppmärksammades artisten Charlotte Perrellis, 41, vinmys på nätet.

Nöjesbladet har sökt Carolina Gynning för en kommentar.

ARTIKELN HANDLAR OM