Stjärnan till sjukhus – efter en överdos av fejkat kokain på film

1 av 3 | Foto: AP
Jonah Hill.
NÖJE

Jonah Hill är bioaktuell i ”War dogs”.

Nu avslöjar stjärnan att han blev inlagd på sjukhus i samband med en tidigare filminspelning.

Orsak: en överdos av fejkat kokain.

Det var under inspelningen av ”Wolf of Wall Street” som Jonah Hill blev sjuk. Det berättar han i HBO-programmet ”Any Given Wednesday with Bill Simmons”, skriver People.

”Kokainet” som flödar i filmen är i själva verket ett D-vitamin pulver, som skådespelarna snortade så gott som dagligen.

– Jag tog så mycket fejkat kokain att jag fick luftrörskatarr i tre veckor och blev inlagd på sjukhus, säger Hill.

– Det är visserligen bara vitaminpulver men dert spelar ingen roll. Suger du upp så stora mängder i lungorna blir du väldigt sjuk. Och vi gjorde det typ varje dag i sju månader.

En positiv biverkning hade dock fejk-kokainet:

– Jag har aldrig intagit så mycket D-vitamin i hela mitt liv. Det kändes som att jag skulle kunna lyfta en bil över huvudet.

ARTIKELN HANDLAR OM

Jonah Hill

Klick!