”Hyckleri, SVT”

Av: Martin Gustafsson

Publicerad:
Uppdaterad:

Bert rasar när singeln med Dolph stoppas

1 av 2 | Foto: Foto: MAGNUS SANDBERG
Bert Karlsson skrotar planerna på en Dolph-singel.

Bert Karlsson ville ge ut Dolph Lundgrens hit på singel.

SVT stoppade planerna.

– Det är sånt hyckleri, säger Bert Karlsson.

Efter att Dolph Lundgren, 52, gjorde succé i Melodifestivalens delfinal i Örnsköldsvik fick Bert Karlsson, 64, en snilleblixt.

Han ville ge ut en singel med Dolph Lundgrens version av ”A little less conversation”.

Nu är planerna nerlagda. SVT satte stopp.

– Det är så dumt att det inte finns på kartan. Det är sånt hyckleri. Men Måns kan göra reklam, säger Bert Karlsson och hänvisar till Måns Zelmerlöws reklamkampanj med bilmärket Seat.

Alla tre programledarna har en karantän på sex veckor efter Melodifestivalen. Det innebär att de absolut inte får förekomma i några kommersiella sammanhang.

Men bara dagar efter att festivalen var slut presenterade Seat sin kampanj med den populära programledaren i ett pressutskick.

– Samma regler gäller för Dolph som för Måns. Seat-reklamen drar inte igång förrän den 17 april och det är sex veckor som så när på två och en halv dagar. Jag tycker inte man ska vara sjåpig med två dagar, säger Helga Baagøe, informationsdirektör på SVT.

Men blir det inte reklam när Seat presenterar sin kampanj med Måns i ett pressmeddelande?

– Det gjorde Seat av obetänksamhet och i glädjen av att ha knutit Måns till sig. Vi hade ingen förhandsinformation om det vad jag vet. Men det viktiga är ju ändå kampanjen mot svenska folket och där framträder han inte förrän efter karantänen, säger Helga Baagøe.

”Idiotiskt lotteri”

Bert Karlsson menar att chansen att ge ut Dolphs singel är förlorad.

– Nu finns inte efterfrågan men då hade det funnits det. Det är ju ett lotteri, den ene får göra jättemycket, den andra ingenting. Det är så jävla dumt och idiotiskt, säger han.

Publicerad: