Hollywoodfruarna blev en tittarsuccé

Foto: TV3
Triss i damer. Agnes-Nicole Winter, Anna Anka och Maria Montazami.
TV

De är vana vid att ha miljoner på bankkontot.

Nu har de en miljon tittare också.

Hollywoodfruarna har blivit succéfruar.

De senaste två veckorna har Anna Anka rört om i grytan. Hennes uttalanden har fått svenskarna att diskutera andra saker än vädret och svininfluensan runt middagsbordet. Och det märks på programmets tittarsiffror.

”Känns bra”

En niondel av Sveriges befolkning satte sig i tv-soffan på måndagskvällen och slog på TV3:s ”Svenska Hollywoodfruar”. Programmet hade en miljon tittare.

– Det känns oerhört bra att vi lyckats spränga miljonvallen. ”Svenska Hollywoodfruar” ligger definitivt i linje med nya TV3 och ledorden ”Starka känslor. Starka karaktärer.” Nu får vi ytterligare ett kvitto på att tittarna gillar det vi gör, säger TV3:s programdirektör Anders Knave i ett uttalande.

Bäst bland kvinnor

Programmet sågs av över 13 procent av svenskarna mellan 15 och 45 år. Bästa målgruppen var kvinnor i åldern 25 till 44 år. Över 21 procent av dessa såg Hollywoodfruarna.

– Det här är de bästa tittarsiffror vi haft på en egenproduktion under hela 2000-talet. Självklart är vi stolta, säger Anders Knave i ett uttalande.

ARTIKELN HANDLAR OM