Blondinbella: Kom ut ur bitterbubblan

NYHETER

Går till motattack Linda Skugge

1 av 6
provocerar Isabella Löwengrip poserar med rumpan bar. Hur kvinnor än gör blir det alltid fel. Kvinnor får kritik för hur de ser ut. Eller för att de visar hur de ser ut. Eller för att vara för vackra.

Efter Linda Skugges attack mot Blondinbellas "porriga bakdel" går chefredaktören till motangrepp:

– Jag tycker att det är väldigt tråkigt att hon valde att fokusera på min rumpa, säger Isabella Löwengrip.

Foto: Gustav Mårtensson
Isabella ”Blondinbella” Löwengrip.

Bilden är ”fruktansvärd” tycker Linda Skugge som ifrågasätter hur kvinnor ska bli peppade av Isabella Löwengrips kampanj. Nu går Blondinbella till angrepp mot debattören. På sin blogg skriver hon att Linda Skugge ska lämna sin "bitterbubbla".

– Jag tycker att det är ett väldigt bittert svar. Istället för att sura över att vår kampanj inte ser ut på det sättet som hon själv gjort tidigare, tycker jag att hon ska hon ska lämna den åsikten. Och istället tycka att det är bra att vi är ett par kvinnor som vill ta tag i det här, säger hon till Aftonbladet.

”Hoppats på sjukhusljus”

Själv menar Isabella Löwengrip att det oretuscherade nakenutviket på det egna magasinets förstasida är en fortsättning på den kampanj som Linda Skugge höll på med 2007 då hon poserade naken för tidningen Bon.

Men det tycker inte Linda Skugge, istället för att hissa Egoboosts kampanj menade hon att Egoboosts bild var för porrig.

– Hon hade hoppats att jag ställt mig i sjukhusljus naken och fotats framifrån, men jag tror inte att det för kampanjen vidare. Och jag har en gräns som offentlig person.

”Typisk backstabbing”

Entreprenören och bloggaren tycker självklart att Linda Skugge har rätt ha en åsikt om bilden, men framhäver att debatten fått en tråkig ton:

– Det är typisk backstabbing som kvinnor hela tiden ska hålla på med, i stället för att tycka att det är en bra fortsättning på den kampanj hon själv startade. Men samtidigt är inte Linda okänd för att klaga på andra människor, säger Isabella Löwengrip och fortsätter:

– Men hon är en av få som inte tyckt om det vi gjort, det har varit helt fantastiskt att komma ut med det här.

Första dagen med kampanjen fick jag säkert 500 mejl där alla var positiva. Jag tycker att det är bakåtsträvande att inte hon tycker det.