Appen ska lyfta upplevelsen för besökarna

Av: Magnus Jansson Klarin

Publicerad:
Uppdaterad:
Foto: ViewApart / iStockphoto

Sjätte gången i ordningen för populära Uppsala Beer & Whisky som siktar på nytt publikrekord i Fyrishov.

”Det ser riktigt bra ut redan nu”, säger Fredrik Annell Berger på Brink & Berger som arrangerar mässan.

Nästa vecka är det dags för sjätte upplagan av Uppsala Beer & Whisky som i år satsar digitalt för att höja upplevelsen ytterligare för besökarna.

– Det är faktiskt den största nyheten för i år att vi slopar det gamla kupongsystemet vi har haft under alla år hittills. I stället kommer besökarna att kunna använda en app i mobilen och därmed också få bättre koll på vilka drycker man faktiskt har testat, säger Fredrik Annell Berger som berättar att man är först ut med den här tekniken.

– Vi har försökt få till det här ett tag, och nu har vi äntligen lyckats tack vare ett företag i Finland. Vad jag vet är vi första dryckesmässan med att kunna erbjuda det här.

Foto: Brink & Berger

Foodtruck-festivalen återkommer

Fjolårets satsning på en foodtruck-festival fortsätter, och den som vill ta del av det smaskiga utbudet som de tiotalet foodtrucks står för behöver inte ens ha en biljett till mässan.

– Vi kommer att ha tio foodtrucks uppställda, och man behöver alltså inte betala biljett för att kunna köpa mat, den delen av mässan är öppen för alla.

Blir det några stora förändringar på dryckesutbudet?
– Det blir som vanligt skulle jag säga. Vi brukar byta ut ungefär 15 procent av utställarna. Främst när det kommer gäller öl, där nya mikrobryggerier tillkommer och andra försvinner. Sedan blir det så klart många nyheter i sortimentet hos de olika utställarna, fortsätter Fredrik Annell Berger.

Foto: Brink & Berger
Fredrik Annell Berger tror på publikrekord.

Siktar på nytt publikrekord

De senaste åren har publikantalet varit ungefär detsamma, men till årets mässa tror Fredrik Annell Berger på nytt publikrekord.

– Det har ökat mer eller mindre varje år, men siffrorna har varit relativt likvärdiga. I år upplever vi ett annat försäljningstryck än tidigare. Det ser riktigt bra ut redan nu, så vi tror på ett nytt publikrekord.

Blir det några lokala utställare?
– Ja, det flesta av våra lokala bryggerier och destillerier finns med, och det tycker jag känns extra kul. Vi värnar mycket om att det ska vara en lokal touch på mässan.

Publicerad:

LÄS VIDARE

ÄMNEN I ARTIKELN