Pizzeria räddade livet på stamkund

1 av 3
NYHETER

Stamkunden hade inte beställt pizza på elva dagar.

Då bestämde sig pizzerian för att ta reda på vad som hänt.

Det räddade stammisens liv, uppger lokala tv-kanalen KOIN6.

Foto: Sarah Fuller, chef på Domino's i Salem.

När pizzakedjan Domino's allra bästa kund i staden Salem i Oregon inte hade hört av sig på elva dagar började de anställda bli oroliga.

Chefen Sarah Fuller bestämde sig för att skicka hem ett pizzabud till den 48-årige mannen för att titta till honom.

– Han beställer åtminstone varannan dag. Hans beställningar dyker alltid upp på skärmen för han beställer online och vi känner igen namnet direkt, säger Fuller till tv-kanalen KOIN6.

Tros ha drabbats av stroke

Pizzeriapersonalen visste att den 48-årige mannen led av olika hälsoproblem och när pizzabudet ringde på hos honom var det ingen som öppnade. Detta trots att både lampor och tv var påslagna. När de testade att ringa mannen var det ingen som svarade.

Pizzabudet kontaktade polisen och när uttryckningsfordon kom till platsen tog man sig in i huset och hittade då 48-åringen liggandes på golvet. Enligt Sarah Fuller tros han ha drabbats av en stroke.

– Jag tycker bara att vi gjorde vårt jobb och tittade till en av våra trognaste kunder. Vi kände att vi var tvungna att göra något.

Hyllas av polisen

Enligt Oregon Live lider den 48-årige mannen av allvarliga hälsoproblem men hans tillstånd är stabilt efter det inträffade. Pizzerians anställda har hyllats offentligt av den lokala polisen, som menar att deras insats gjorde skillnad.

ARTIKELN HANDLAR OM

Pizza

Oregon