Hånades av el-kedja

NYHETER

Alan blev kallad ”trög kund”

1 av 3 | Foto: Alan Mardan känner sig kränkt efter att ha blivit kallad "trög kund" av El-Giganten.

MALMÖ

Alan Mardan, 24, trodde inte sina ögon när han läste vad El-Giganten skrivit om honom: "Trög kund. Fattar inte att det finns en anmälan gjord!!"

-Jag är så arg att jag skakar, säger han.

För två år sedan köpte Alan Mardan en kamera hos El-Giganten i Malmö.

Eftersom den var dyr tecknade han en särskild försäkring.

I april gick kameran sönder. El-Giganten lovade att antingen laga den eller ge honom en ny.

När det gått tre veckor började Alan Mardan bli orolig och ringde direkt till försäkringsbolaget Safe.

Hittade inte anmälan

-De kunde inte hitta min anmälan någonstans. El-Giganten hade aldrig skickat den vidare.

Han gick upp till El-Giganten och bad en kille vid varuutlämningen kolla vad det stod i datorn.

-Så fort skärmbilden kom upp såg jag att det stod "trög kund" om mig. Blixtsnabbt bad jag killen printa ut sidan så att jag skulle få bevis innan de hann radera det.

När lokaltidningarna började skriva om saken fick han en ny kamera.

Henrik Bjönnes, El-Gigantens vd, hävdar att det är en engångsföreteelse.

-Jag har jobbat på företaget i 17 år och aldrig hört talas om något liknande, säger han. Ingrid Carlqvist