Ett sånt intresse!

Av: Marianne Schvarcz

Publicerad:
Uppdaterad:

Många vill tycka om Aftonbladets redesign

40 000 sidvisningar på 8 timmar - gör nog Aftonbladets redesignblogg till en av de större bloggarna i Sverige just idag. Och just nu har 230 läsare/användare kommenterat det som händer på sajten.

Klockan 06.00 i morse uppdaterade aftonbladet.se designen och en del funktioner på sajten. I en månads tid har vi bloggat om de kommande förändringarna och intresset har varit i stigande.

Men i dag, när det hela blev verklighet, exploderade intresset från er läsare/användare.

Sega annonser

Reaktionerna är blandade. Det negativa handlar mest om antalet annonser och typen av annonser. Framförallt den annons som följer med ner när man skrollar har många väldigt svårt för. "Fruktansvärt irriterande" skriver Anders N, "det är otroligt stressande att i ögonvrån se dessa rutor glida ner" skriver Lena.

Många passar också på att fråga efter sådant man inte hittar på sidan. Var sökrutan finns (alldeles under Aftonbladet-loggan), vad de små gula pratbubblorna betyder (artikelkommentarer från läsarna), hur man hittar fullskärmsläget i webbtvspelaren (knappen som heter Förstora) eller varför man som Plus-medlem inte kan vara ständigt inloggad.

Saknar UPP-knappen

Och så finns det dom som gillar att sidan blivit centrerad, att rutan uppe till höger snabbt ger en överblick över de senast publicerade artiklarna liksom de mest lästa artiklarna. Eller som säger som Kattis: "Ser bra ut men jag saknar UPP-knappen längst ner på sidan."

Kanske sammanfattar Benny vad det hela egentligen handlar om: "det är en tidning med nyheter, det behöver inte vara snyggt, sidan är till för att vi ska få reda på saker utifrån var vi är och såna saker, inte design! "

Fortsätt kommentera här

Publicerad: