Han ska locka italienarna till Skansen

NYHETER

Ett ögonblick Thomas Andersson, 41, marknadsförare på Skansen och ansvarig för en annonskampanj i Mitt-i-tidningarna där Skansen presenteras på italienska.

– Eftersom det är mångkuturår i år väljer vi varje månad ut ett av de stora invandrarspråken i Sverige som vi använder i våra annonser. Framöver kommer vi bland annnat att annonsera på arabiska och persiska.

För den som inte kan italienska, vad står det i texten?

– Den beskriver bland annat hur Skansen är ett Sverige i miniatyr, och berättar om djuren och boskapen.

Följer ni upp Italientemat på Skansen?

– Nej, inte i sommar, men luciafirandet i december har ett starkt italienskt tema. Däremot har vi många andra aktiviteter som går i linje med mångkulturåret, till exempel två nya kolonilotter med odlingar från Mellanöstern på den ena och från Sydostasien på den andra.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

– Att jag får mycket solsken och ledighet under min semester.

Rebecka Franzén