Läsarna får en kick - av Klick!

NYHETER

Aftonbladets tidningar - succéer som växer

Klick, Klick, Klick - 417000 gånger om.

Så många läser Aftonbladet senaste succébilaga Klick varje vecka.

Det är 64000 nya läsare sedan i början av året.

Foto: VINNARVAL Läsarna har bestämt sig för Aftonbladet. Det visar den senaste Orvesto-mätningen där allt fler människor säger att de läser någon av Aftonbladets tidningar.

Både vanliga Aftonbladet, Sportbladet, Aftonbladet Klick och Sportmagasinet lockar bara fler och fler läsare.

11 000 fler

På vardagar läser 1436000 svenskar Aftonbladet - varje dag. Det är 11000 fler än under perioden januari-april i år.

Det visar de senaste siffrorna från Orvesto, som mäter läsarantalet för tidningar i Sverige.

Allra bäst går det för nykomlingen Aftonbladet Klick, som har ökat antalet läsare med hela 18 procent.

-Det är oerhört roligt, och jag är övertygad om att Klick kommer att växa ännu mer, säger Anna Bolander Strömberg, Klickchef.

Sedan några veckor tillbaka kommer Klick ut två dagar i veckan, både fredag och lördag.

- Klick hittar nya läsare hela tiden och har långt ifrån nått toppen, säger Andreas Franson, chef för upplage-analysen på Aftonbladet.

Segertåg för S

Sportmagasinet fortsätter också sitt segertåg. Över en kvarts miljon svenskar, 256000, läser i dag Sportmagasinet - en ökning med 15000 läsare per nummer.

- Vi har en bra mix och de bästa sportreportagen man kan läsa i Sverige, säger Jonathan Jeppsson, redaktör för Sportbladet.

Han passar också på att avslöja att Sportmagasinet kommer att dyka upp i ny skepnad den 25 oktober.

- Vi kommer att ha ny layout, tre nya gästkrönikörer och andra överraskningar.

Även dagliga Sportbladet lockar nya läsare.

- Avståndet till Expressen/GT/Kvällsposten Sporten har ökat ytterligare och det gapet är nu mer än 350000 läsare per dag, säger Andreas Franson.

Så många läser Aftonbladet varje dag Jan-apr 2005 Maj-aug 2005 Skillnad

Kerstin Nilsson