Clas Ohlson vill flytta från Staffanstorp-filmen

avAftonbladets lokalredaktion

Publicerad:
Uppdaterad:
Foto: Johan Nilsson/TT / TT NYHETSBYRÅN

Detaljhandelsföretaget Clas Ohlson har begärt att deras varumärke plockas bort från kommunen Staffanstorps omdiskuterade reklamfilm, uppger DN.

Man har varit i kontakt med kommunen och påtalat att företagets namn använts utan tillstånd i de scener som skildrar hur en familj flyttar från ett svartvitt Malmö till ett Staffanstorp som skildras som en idyll. På varje flyttkartong syns Clas Ohlsons företagsnamn tydligt.

– Det finns kunder som har frågat om vi har sponsrat filmen, vilket vi förstås inte har, säger företagets kommunikationschef Niklas Carlsson till DN.

Enligt Carlsson man gjord som vanligt när varumärket utnyttjats utan tillstånd. Exakt hur diskussionen förs vill man inte gå närmare in på.

Staffanstorps kommundirektör Per Almström, (M), uppger för DN att man blivit uppmanade att antingen klippa bort eller ”blurra” namnet på flyttkartongerna. Varför har han ännu inte fått svar på. Han påpekar också att ”inget av de andra företag vars produkter syns har hört av sig med synpunkter”.

Publicerad:
ARTIKELN HANDLAR OM

Malmö