Klädföretaget lyfter frågan om manliga kroppsideal

NYHETER

För att lyfta frågan om manliga kroppsideal åker nu klädesföretaget Brothers runt på Sverigeturné.

– Vi vill uppmärksamma frågan även ur ett manligt perspektiv, säger marknadschefen Maria Sjöstrand, enligt Resumé.

Foto: Produktbild
Nya kampanjen ska lyfta infekterade frågan.

Under fem veckors tid åker klädföretaget Brothers runt på en turné i Sverige för att lyfta frågan om manliga kroppsideal.

Under turnén erbjuds besökare en personlig passformsanalys och möjligheten att få gamla kostymer anpassade efter egna mått.

I samband med turnén visas också filmer upp där “vanliga” män pratar om sina egna kroppstyper och komplex.

Bakgrunden till kampanjen är att företaget samlade in data om svenska mäns kroppar under en tidigare kampanj och tog sedan fram en avatar på hur genomsnittsmannen i Sverige ser ut.

”Vill uppmärksamma frågan ur ett manligt perspektiv”

Företaget kom fram till att genomsnittsmannen inte ser ut som fotomodellen vi är vana vid att se i traditionella kampanjer.

– Vår förhoppning är att få fler att trivas i sin kropp och känna att blazern, skjortan eller byxorna sitter som de ska. Alla kroppar är unika, och Brothers vill under höstens stilturné utbilda svenska män och hjälpa dem att hitta sin "Size You".

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode