Gav restaurangen betyg – då hängde de ut hennes familj

NYHETER

Angeliqua tyckte inte att maten levde upp till förväntningarna och gav restaurangen sämsta betyget på deras Facebooksida. Då svarade de med att lägga ut bilder på hennes barn.

– Jag tycker att det var ett fruktansvärt dåligt beteende och bemötande av ägaren.

1 av 4 | Foto: Angeliqua
Restaurangen la ut bilder på Angeliqua familj när hon gav ett dåligt betyg.

I tisdags var Angeliqua och hennes man på en restaurang i en stad i Mellansverige för att äta lunch.

Där beställde hon sushi. Men det hon fick se på tallriken var inte riktigt som hon tänkt sig.

– Jag tyckte att maten såg konstig ut. De hade rostad lök på sen tyckte jag att fisken luktade illa och såg konstig ut.

Därför pratade hon med en av de anställda och skickade tillbaka maten. Hon fick välja något annat och valet föll på vegetariska vårrullar – men istället fick hon kycklingvårrullar.

– Då kände jag att jag skiter i det här, nu går jag härifrån.

”La ut en bild på mitt barn”

När hon kom hem betygsatte hon restaurangen på deras Facebooksida och gav dem lägsta betyget – en etta. Något som inte uppskattades.

– Ägaren tog mina bilder på mig, min man och mitt barn och la ut i kommentarerna. Han kallade mig för gris. Han får väl kalla mig vad han vill, Det som tog emot väldigt mycket var att han la ett bild på mitt barn. Och det var inte mitt barn som framfört kritiken utan det var jag, det är ju mig man ska ge sig på, säger hon fortsätter:

– Jag tycker att det var ett fruktansvärt dåligt beteende och bemötande av ägaren.

Angeliqua är inte den enda som drabbats. En annan kund som gav dåligt betyg till restaurangen fick sina bilder uthängda och kommentaren: ”Den här maten passar inte till dig tjockis”.

Foto: Facebook Skärmdump

Ägaren: ”Jag var så arg”

Restaurangen gick ut med en offentlig ursäkt efter att Angeliqua skrivit om dem i ett Facebookinlägg. Men nu är deras Facebooksida borttagen.

När Aftonbladet kontaktar ägaren säger han att han tycker att Angeliqua överdriver och att det inte var något fel på maten – därför blev han arg och svarade på sättet han gjorde. Han ville försvara restaurangen.

– Jag var så arg att jag tappade kontrollen, jag borde inte gjort så men när man är arg så säger man saker, säger han.

Han har insett att han gjort fel, menar han.

– Jag ber om ursäkt, jag känner mig ledsen. Jag är mycket ångerfull.

ARTIKELN HANDLAR OM