”Livet är kort – skilj dig”

Publicerad:
Uppdaterad:

Reklamkampanj fick folk att rasa

Foto: Scanpix

Budskapet "Livet är kort – skilj dig" i kombination med bilder på heta kroppar, skulle få fler kunder att söka advokathjälp.

Men den sexiga kampanjen fick mer än en person att se rött.

Reklamtavlan orsakade uppror i Chicago, Illinois i USA.

En välpumpad manlig överkropp och en bystig modell i behå prydde annonsen men det var inte det som i första hand upprörde såväl grannar som advokatfirmor.

”Inget tillstånd”

Advokaterna Corri Fetman and Kelly Garland drog på sig mängder av klagomål angående frasen "Livet är kort – skilj dig" och snart var reklamen borttagen.

– Jag ringde byggnadsinspektören och bad honom göra sitt jobb och det gjorde han. Det hade inget att göra med att göra folk nöjda eller något åt det hållet. De hade inget tillstånd och blev beordrade att ta ner reklamen, säger Alderman Burton Natarus till CNN.

Men Fetman och Garland är upprörda över det som inträffat.

Bra för affärerna

– De rev ner vår reklamtavla utan gängse process. Vi äger konstverket och jag känner mig kränkt, säger Fetman till CNN.

Men även om skylten inte hann sitta uppe lång tid, verkar det som om den var bra för affärerna. Sedan den sattes upp i förra veckan har samtalen till advokatbyrån ökat dramatiskt, enligt advokaterna.

Susanna Vidlund

Publicerad: