Höghuset bombat – med färg

NYHETER

250 personer krävdes för inspelningen av reklamfilm

Sonys nya reklamfilm är en riktig färgexplosion.

Höghuset bombarderas med färg.

Inspelningen tog tio dagar – att städa upp tog fem dagar.

Foto: Till ljudet av klassisk musik bombas höghuset i Sonys nya reklamfilm.

Förra gången var det 250 000 färgglada bollar som studsade nerför backarna i San Francisco i USA. Den här gången är det ett höghus i Glasgow i Storbritannien som bombarderas med färg.

Jobbade i 10 dagar

I går släppte Sony den nya reklamfilmen för Bravia lcd-tv, skriver Resume.se.

Premiären har föregåtts av en mängd spekulationer och minst sagt höga förväntningar – den förra filmen har vunnit alla reklampriser som går att vinna.

I den nya filmen bombas ett höghus i bostadsområdet i Glasgow med färg. Tio dagar och 250 personer krävdes för att klara inspelningen.

Städade i 5 dagar

Att städa upp eländet, ja, det tog fem dagar och krävde 50 personer. Som tur var, var färgen både giftfri och vattenlöslig. Ett måste.

Liksom förra gången är det reklambyrån Fallon London och regissören Jonathan Glazer som som har gjort filmen.

Musiken till den förra filmen var ”Heartbeats” av svenske José González.

Den här gången är det klassiskt – från operan ”Den tjuvaktiga skatan” av Rossini.Kerstin Nilsson

[email protected]

Kerstin Nilsson