Festival söker nya trendsättare

Foto: The Soundtrack of Our Lives spelar på Wranglers festival.
NYHETER

I helgen intar Wrangler Riddarholmen – och bjuder på gratisfestival. I gengäld hoppas de hitta nya konsumenter i "rätt" målgrupp.

De vill inte avslöja vad kalaset kostar men This is wanted-festivalen är en stor satsning, som har planerats i ett års tid.

– För oss är den här typen av marknadsföring jätteviktig. Att bara ha vanliga printkampanjer i tidningar har ingen effekt på konsumenterna, säger Jesper Grundahl, Wranglers nordiska marknadschef.

Ungdomliga trendsettare

Genom att bjuda på konserter, dj:er och konstutställningar hoppas jeansmärket kunna locka till sig rätt typ av konsumenter - ungdomliga trendsättare i en av Europas mest moderiktiga städer. För jo, Stockholm står sig fortfarande i konkurrensen.

– Absolut, många trender kommer till Europa från Stockholm. Se bara på slim-fit-jeansen, säger Jesper Grundahl.

Höjdpunkter:

Miranda Sigander (.se)