Skröt om hur hon sluppit betala sin säng – fick det här svaret av företaget

Av: Viktor Adolfsson

Publicerad:
Uppdaterad:

NYHETER

”Ibland ska man bara hålla munnen”

Inlägget har spridits rejält i Danmark. Se hela konversationen längst ned i artikeln.
Foto: Faksimil Facebook / TT.
Inlägget har spridits rejält i Danmark. Se hela konversationen längst ned i artikeln.

Just nu gör ett inlägg på Facebook stor succé i Danmark, enligt BT. Anledningarna: En kvinna som säger lite för mycket och ett företag som tar tillfället i akt.

Det började med att en dansk kvinna skrev så här i ett Facebookinlägg:

”Jag beställde en svindyr säng som inte fanns på lager, så den skulle levereras när den kom och så skulle jag betala mannen som körde hem den till mig. Den kom som avtalat, han glömde bara att ta betalt innan han åkte. Jag hörde aldrig något, så jag kan inte klaga på IdéMöbler”.

”Ibland ska man bara hålla mun”

Genast svarade flera av hennes vänner något oroligt över inlägget.

”Hoppas inte att IdéMöbler upptäcker felet”.

”Ibland ska man bara hålla tyst”.

Kvinnan svarade att hon inte kände för att hålla tyst för företaget hade minsann haft chans att hämta pengarna under flera månader.

Någon påpekade att det rent tekniskt inte är stöld och då berättade kvinnan vad hon lagt pengarna på istället.

”Nej, och jag har inte dåligt sambete. Pengarna la jag på en semester till Bornholm med min kille året efter”, skrev hon.

”Skickar ett mejl”

Då kom svaret från IdéMöbler – som på något sätt hittat hennes Facebookinlägg.

”Hej! Jag hoppas att du är glad för din säng, som vi glömde att ta betalt för. Härligt att du hade en fin semester på Bornholm. Jag hittade ditt namn, din adress och din e-post nu på din Facebook profil. Vi skickar ett mejl. Mvh Sarah/IdéMöbler”.

En av kvinnans vänner sammanfattar det hela:

”Hahaha, karma strikes again”.

Se hela konversationen nedan.

Publicerad:

ÄMNEN I ARTIKELN