Tyck till - på den största debattsidan

Publicerad:
Uppdaterad:

Aftonbladet Debatt startar i dag en unik plats på aftonbladet.se.

Vi samlar all journalistik i Aftonbladet som driver åsikter på en och samma plats. Det blir Sveriges största debatt-arena.

Det blir också ditt forum - här kan du gå in och tycka till om dagens debattartikel, skriva en kommentar till dagens kolumnist eller klicka på en länk och skicka oss ditt inlägg.

VAD TYCKER DU? Aftonbladets debattchef Jan Helin väntar på att få läsa dina åsikter. På den nya debattsidan kan du diskret ta plats och ta del av debatten - eller så gör du din röst hörd genom att skriva dina åsikter i någon av de frågor som drivs.
Foto: debatt@aftonbladet.se
VAD TYCKER DU? Aftonbladets debattchef Jan Helin väntar på att få läsa dina åsikter. På den nya debattsidan kan du diskret ta plats och ta del av debatten - eller så gör du din röst hörd genom att skriva dina åsikter i någon av de frågor som drivs.

God journalistik påstås ofta vara objektiv. Det är ett tveksamt påstående. Visst är det viktigt att den vardagliga nyhetsrapporteringen låter alla parter komma till tals - men lika viktigt är det med journalistik som tydligt driver en åsikt eller en fråga utifrån analys, övertygelse eller undersökningar av verkligheten.

Aftonbladet innehåller mycket sådan journalistik. Och mycket god sådan journalistik. Några exempel:

Våra kolumnister - ständigt i hetluften med Sveriges mest diskuterade åsikter. I går belönades Annette Kullenberg med Stora Journalistpriset för sina kunniga, lustfyllda och tankeväckande kolumner.

Vår debattsida - i går blev en mening i en debattartikel av terroristexperten Magnus Ranstorp Aftonbladets förstasida. I dag skriver en kille som heter David Mohsen om H & M:s julmodeller på ett sätt som... säkert kommer väcka diskussion. Så vill vi ha sidan, högt och lågt, kunnigt och provocerande om vart annat.

Våra läsare - att läsa tyck till-sidorna på aftonbladet.se är inte sällan en fascinerande resa genom folkdjupets åsikter i de mest skilda ämnen. Att forma upprop och kampanjer tillsammans med er läsare är det bästa skälet att ge ut Aftonbladet. Vår senaste kampanj mot orättvisa kvinnolöner samlade över 44 000 underskrifter.

Gå in på Aftonbladet Debatt på nätet. Klicka på någon av länkarna i debatt-rutan och vips – så är du inne på Sveriges största debattarena.Vi syns och hörs!

Jan Helin, opinionschef

Publicerad: