Andrevs filmjölkskritik fick Arla att agera

NYHETER

Andrev Walden tröttnade på att inte kunna skilja på gräddfil och filmjölk.

Det fick mejerijätten Arla att agera.

”Jag unnar dem gratisreklamen de får nu för det här var ändå väldigt roligt gjort” skriver han på sin blogg.

Nyligen gick Aftonbladets kolumnist Andrev Walden till attack mot Arla på sin blogg på tidningen Cafés hemsida. Han skrev ett öppet brev där han kritiserade mejerijätten för likheten mellan Arlas gräddfil- och filmjölkspaket.

I kväll fann jag mig för andra gången på blott tre veckor i följande situation: allt är förberett för ett nytt avsnitt av Game of Thrones – och då menar jag allt, barnen sover och tvätten är hängd, hela dagen har sluttat mot det här ögonblicket – bara för att kantra när det går upp för mig att gräddfilen (alltså basen i dipen som chipsen ska doppas i) i själva verket är filmjölk. Jag har köpt filmjölk. Igen.”, skriver han.

”Arla måste väl kunna byta färg”

Andrev påpekar att hans sambo vid ett tillfälle höll inne med att sina värkar hade dragit igång för att hon ville titta klart på ”Game of thrones”.

Och om en kvinna kan mörklägga en pågående förlossning för Game of Thrones skull måste väl Arla rimligen kunna byta färg på sitt gräddfilspaket.”, skriver han.

Vikt sig

Nu har Arla vikt sig för kritiken. Åtminstone lite grann. När Andrev skulle handla mat sist möttes han av nya skyltar i mataffären.

Foto: Foto: Privat.

Tack Andrev! För att du uppmärksammade oss på att vår filmjölk och gräddfil är lite väl lika varandra. Trist att få fel grund i dippen till chipsen. Så tills vi hittat en bättre lösning har vi märkt filmjölken så att det inte blir fel igen. Du hittar gräddilen åt vänster”, stod det på kylen.

Foto: Filmjölkspaketen var märkta med tydliga skyltar. Foto: Privat.

”Unnar dem gratisreklamen”

Nu har Andrev Walden skrivit ett nytt blogginlägg där han tackar Arla.

”Och jag unnar dem gratisreklamen de får nu för det här var ändå väldigt roligt gjort.”, skriver han.

Men det är inte säkert att problemet kommer att få ett slut. Arlas PR-chef Mikael Lindgren kan inte svara på om de planerar att införa en mer permanent lösning för att skilja paketen åt.

– Det får vi nog fundera på. Det här var mer en rolig grej för att uppmärksamma hans text som vi tyckte var kul. Men vi hör vad han säger, säger han.

Följ oss på Facebook

ARTIKELN HANDLAR OM

Arla