Får inte ut sitt paket ur lådan – efter Postnords miss

NYHETER

För fjärde gången har Alireza fått paket utdelade i sin brevlåda som är så stora att de sitter fast i postfacket.
Nu har han helt tappat förtroendet för Postnord.
– Jag har beställt massor av böcker till jul, vad händer med dem nu? undrar Alireza Rezvanfar.

1 av 3 | Foto: Privat
Alireza får inte ut paketet efter Postnords miss

Alireza Rezvanfar från Göteborg beställer ofta saker på internet, särskilt nu i juletid när alla julklappar ska inhandlas. Men för fjärde gången har Postnord pressat in ett av hans paket i hans postfack så att han inte får ut det när han öppnar luckan.

Omöjligt att få ut paketet

Postnord öppnar en dörr som går till alla fack när de delar ut post, vilket gör att det finns mer plats för dem än vad det gör för de boende som bara öppnar en mindre lucka till facket. Detta gör att det blir omöjligt att få ut paket som är större än luckan ur postfacket.

Alireza har kontaktat Postnord och påpekat problemet men de har hänvisat honom till fastighetsskötaren som kan öppna dörren och på så sätt hjälpa till att få ut paketet.

– Jag tycker inte att det är fastighetsskötarens jobb att dela ut posten. Dessutom har jag ett jobb att sköta och är inte hemma de tider när fastighetsskötaren är där, säger han.

”För mycket reklam i brevlådan”

Postnord hävdar även att Alireza har för mycket reklam i sitt postfack och att det därför inte går att få ut paketet.

– Det stämmer inte. Jag tömmer min brevlåda varje dag, säger han.

Nu har han helt tappat förtroendet för Postnord och tycker att man ska kunna lita på att få sina paket hela och tid - och att man ska kunna få ur dem i brevlådan, annars ska de lämnas på ett utlämningsställe.

Trots att det gått tre dagar har han fortfarande inte fått ur paketet ur brevlådan, vilket gör att han heller inte kan få annan post som skickas till honom.

– Jag har beställt massor av böcker till jul, vad händer med dem nu? frågar sig Alireza Rezvanfar.

Postnord beklagar

Postnord beklagar det som hänt och säger att de har brustit i sina rutiner eftersom de ska ha koll på måtten på fastighetsboxen.

– Det är posten som öppnar fastighetsboxen och vi ska inte lägga i så stora försändelser att kunden inte får ut det. Det är vi som får komma och åtgärda felet, säger Camilla Lindholm på Postnord.

Så tycker svenskarna om Postnord 00:42
ARTIKELN HANDLAR OM

Postnord