Struligt att logga in på Skandiabanken

Av: Susanna Hållbus

Publicerad:
Uppdaterad:
Foto: SKÄRMDUMP FRÅN SKANDIABANKENS HEMSIDA

Efter måndagsmorgonens problem med inloggning på Skandiabankens e-tjänster fungerar allt normalt igen.

– Ja, det är många som ska använda tjänsterna och det är viktigt. Nu funkar allt, och även mobilappen, fast den kan vara lite seg för vissa användare, säger bankens presstalesperson Pontus Haag vid 08.30.

”Internt fel i systemet” – det meddelandet mötte Skandiabankens kunder på avlöningsdagens morgon.

– Ja, det finns problem för närvarande, felsökning pågår för att kunna åtgärda så fort som möjligt. Vi hoppas kunna hitta felet så snart det bara går, sa Pontus Haag på Skandiabanken.

Missnöjda inlägg hopades på Skandiabankens facebooksida.

”Jaha ! Lönedag, tänkte betala räkningar, men icke, ett internt fel i systemet !?”

Enligt Skandiabankens presstalesperson Pontus Haag kom de första rapporterna om strul med inloggning strax innan klockan 07.00 på måndagsmorgonen.

Vissa kunder på facebooksidan skriver om problem att använda bankens betalkort, men det är inget som banken har några uppgifter om än.

– Jag kan inte bekräfta att det är så, jag har inte fått några uppgifter. Kan inte utesluta att det är så, säger Pontus Haag.

Publicerad:

ÄMNEN I ARTIKELN