Nu blir vi bäst på alltomstockholm. se

Aftonbladet köper sajten

NYHETER

Aftonbladet blir bäst på Stockholm.

I går köpte tidningen stans största service- och nöjesportal – Allt om Stockholm.se.

– Det ska bli den bästa Stockholmssajten någonsin, säger Peter Grytterhielm på Aftonbladet Nya Medier.

Foto: FREDRIK HOFGAARD
populär portal Aftonbladet köpte i går service- och nöjesportalen Allt om Stockholm.se. Peter Grytterhielm och Mats Eriksson på Aftonbladet Nya Medier säger att sajten ska bli bäst i Stockholm.

Aftonbladet stärker satsningen mot Stockholm genom att ta över service- och nöjesportalen Allt om Stockholm.se från TV 4.

– Vi såg styrkan i portalen. Nu ska vi stärka den ytterligare, säger Peter Grytterhielm, administrativ chef för Aftonbladet Nya Medier.

Breddar servicen

Allt om Stockholm är ledande på nätet inom krog- service och nöjesguider och har cirka 180.000 unika besökare varje månad.

Nu ska sidan även fyllas med lokalt Aftonbladet-material för att bredda servicen mot läsekretsen.

– Stockholm är så pass viktigt för oss att vi väljer att köpa ett redan inarbetat varumärke. Allt om Stockholm är redan störst, nu ska den också bli bäst, säger Peter Grytterhielm.

”En viktig marknad”

Vad innebär det för läsarna?

– Sajten är unik och kommer att behålla sitt varumärke. Det vi kommer göra är att fylla på med nytt Aftonbladetmaterial.

Aftonbladets chefredaktör, Anders Gerdin, är nöjd:

– Det känns jättebra, Stockholm är en viktig marknad för oss. Allt om Stockholms material innehåller mycket service och nöje som vi tror kommer att tillföra mycket till både tidningen och webben, säger han.

Störst service på nätet

Clarence Frenker