Viktklubb.se och Fimpa-sajten vann pris

Succé för Aftonbladets online-tjänster

1 av 3 | Foto: CINA RÖNN
GLADA I KVÄLL Försäljningschefen Eva Åhlfeldt Brådhe, Key Account Jeanette Frisk Söderberg, chefredaktören Kalle Jungkvist och nyhetschefen Lena Widman.
NYHETER

Aftonbladet.se vann pris både för Viktklubben och Fimpa-sajten.

Det var i samband med att den skandinaviska internetbranschens konferens avslutades på torsdagskvällen som priserna delades ut under kristallkronorna på Berns i Stockholm.

Bantningstjänsten Viktklubb.se är den största nätbaserade bantningssuccén i Skandinavien.

Nu har satsningen också fått pris som den mest användbara onlinetjänsten i Norden.

Pris vid Sime Awards fick också jättesuccén Viktklubb.se, i kategorin bästa online-kampanjen.

- Här vinner vi två priser och är nominerade till fyra, i absolut hårdaste nordiska konkurrens. Självklart är vi oerhört stolta, säger Kalle Jungkvist, chefredaktör på aftonbladet.se.

Han framhåller att succén i grunden bygger på duktiga medarbetare och en bra organisation på Aftonbladet Nya Medier.

- Det har gett resultat. Fimpa-sajten respektive Viktklubb.se har utvecklats av två helt olika delar av organisationen, bägge efter initiativ av egna medarbetare.

Fimpa-sajten bästa kampanjen

Fimpa-sajten lanserades i våras.

På torsdagskvällen vann den Sime-priset Bästa online-kampanj.

- Den var en jättesuccé. Över 30 000 personer skrev på ett kontrakt där de lovade att fimpa för gott, säger Lena Widman, nyhetschef på aftonbladet.se.

Sime Awards delades ut för första gången på fem år.

Aftonbladet.se var dessutom nominerade i kategorierna Bästa internetstrategi (aftonbladet.se) och Bästa mobila lösning (aftonbladet.se 3G).

Caroline Olsson

ARTIKELN HANDLAR OM