Nu är det jul i stans butiker

NYHETER

Tomtar, granar och stjärnor.

Pynt som betyder mycket pengar.

Nu är det jul i Stockholms butiksfönster.

Foto: ANDREAS BARDELL
NK är en av många butiker i Stockholm som satsar mycket på sin julskyltning och det påverkar försäljningen starkt.

Jakten på julklappssugna kunder är i full gång. Stockholmsbutikerna pyntar sina fönster, i hopp om att locka köpare. Skyltsöndagen är en betydelsefull dag för handeln.

Bjuda på en upplevelse

-Trenden är att skyltningen blir mer och mer avancerad. Butikerna vill bjuda sina kunder på en upplevelse och locka till köp, säger Meta Troell, som arbetar med handelsutveckling på Svensk Handel.

"Vi vill äga julen"

NK är en av många butiker i huvudstaden som satsar mycket på sitt julfönster. I år med temat julens mysterier.

- De satsade pengarna betalas tillbaka många gånger om och påverkar försäljningen starkt.

Vi vill äga julen, säger Camilla Wallander, marknadschef på NK.

Jonas Andersson