Porrföretag kapade SJ:s kampanj

NYHETER

I hela landet har budskapet synts på annonsplats: "95".

SJ ligger bakom den påkostade, hemlighetsfulla, kampanjen.

Men nu försöker ett porrföretag kapa den.

SJ:s gåtfulla kampanj riskerar att kapas av ett porrföretag.

Porrföretaget påstår i ett pressmeddelande att de ligger bakom SJ:s reklamkampanj.

– Det är utomordentligt tråkigt och osmakligt att ett företag som ägnar sig åt denna typ av verksamhet försöker dra nytta av vårt starka varumärke, säger Mark Vadasz, presschef på SJ.

Avslöjade budskapet

Den stora marknadsföringskampanjen har synts i tunnelbanan, på affischer och i tidningar i hela landet. Det enda budskapet har varit "95".

Sj har inte velat svara på frågor om kampanjens mystiska text.

Men på en presskonferens på tisdagen avslöjades vad kampanjen handlar om: Företaget ska sälja en halv miljon biljetter för 95 kronor styck.

Säljer hårdporr

I pressmeddelandet från porrföretaget hävdas att kampanjen är en del av lanseringen av ett ”vuxencommunity” på internet, skriver Dagens Media.

På sajten säljs hårdporrfilmer och sexleksaker.

SJ kommer att polisanmäla porrföretaget.

– När sådana här händelser inträffar gör vi alltid en anmälan, säger Mark Vadasz.

Sofi Thunvik