Aftonbladetsäljare vann internationellt säljpris

Utöver äran vann Daniel Nilsson 300 000 kronor

NYHETER

Aftonbladets säljare Daniel Nilsson har tilldelats priset årets säljare vid Schibsted Awards.

– Det känns som att det är hög prestige i priset. Det var fantastiskt roligt att vinna, säger han.

Årets Säljare: Daniel Nilsson, Aftonbladet Nya Medier.

Det var i fredags som Schibsted Awards gick av stapeln på Clarion Hotel i Stockholm. Säljare från koncernens företag i Sverige, Norge och Estland var med och konkurrerade om prisen i flera kategorier. Aftonbladets säljare var nominerade i två klasser. Aftonbladet Nya Medier som årets säljavdelning och Daniel Nilsson som årets säljare.

Daniel Nilsson vann sin kategori och kunde utöver äran även glädja sig åt 250 000 norska kronor, motsvarande 300 000 svenska kronor i prispengar.

– Det är en rejäl summa. Men jag har ingen direkt tanke på vad jag ska göra för pengarna än. En resa lär det bli sedan får vi se, säger han.

Har kollegerna varit glada eller avundsjuka?

– Alla har varit jätteglada och det var en mycket lyckad tillställning. Det känns som att det är hög prestige i priset. Man har skapat den här galan för att öka säljandet och jag tror att det kommer fungera som en sporre för att sälja mer.

Varför vann du?

– De tycker väl att jag gjort ett bra jobb och givetvis har det betydelse att man sålt mycket under året. Men jag tror även att det faktum att jag bidragit på andra sätt till organisationen kan ha påverkat.

Slutligen, har du några värdefulla säljtips att ge?

– Det naturliga när det gäller färsäljning är motivation och drivet. Inställningen är det viktigaste. Kan man kombinera det med talang och en bra produkt finns det stora möjligheter att lyckas.

FAKTA

Juryns motivering

Daniel Nilsson är en nyckelperson för Aftonbladet Nya Medier, och har under 2008 bidragit med exeptionellt goda säljresultat. Vidare har han också bidragit med kunskap i viktiga strategiska frågor och arbetat med att utveckla Aftonbladet Nye Medier tlil att bli ledande inom onlineannonsering. Daniel har ett stort engagemang för sina kunder, och lyckas bygga tätare relationer till kunderna via unika lösningar. Daniel deltar också aktivt i upplärnig av nya säljare på avdelingen.

Vinnare i fem kategorier

Sales Awards delades ut i fem olika kategorier:

Årets Säljare: Daniel Nilsson fra Aftonbladet Nya Medier (bilden ovan)

Årets säljledare: Marian Erstad fra M:NO Aftenposten

Årets Prestation: Cross Media Team VG med Hilde Gammelsæter og Tommy Majdek

Årets Säljavdelning: FINN bil

Årets Säljorganisation: Svenska Dagbladet