”Fruktansvärt dåligt”

1 av 2 | Foto: Foto: Privat
Kalle Pettersson är en av alla kunder som berörs av Telias besked.
NYHETER

Kalle Pettersson, 36, tecknade avtal med Telia så sent som i fredags, utan att någon informerade honom om att vissa kanaler snart skulle försvinna.

– Det är fruktansvärt dåligt, säger han.

För två dagar sedan gick Kalle Pettersson, 36, in i en lokal butik i Nyköping för att teckna ett bredbands- och tv-avtal med Telia. I dag får han beskedet att flera av de kanaler som ingick i hans paket nu riskerar försvinna. Så snart som om den 1 april har Telia i dag gått ut med.

– Det är fruktansvärt dåligt att de inte kunde informera om det då, säger han.

Frågade specifikt efter kanalerna

De kanaler som berörs är alla som levereras från SBS Discovery, däribland två av Kalles favoritkanaler: Kanal 5 och Discovery.

– Jag frågade specifikt efter Discovery och Kanal 5 och då sa de ”det finns med i paketet”. Då var allt guld och gröna skogar.

Men i kväll fick han av en händelse se att just de kanalerna kan försvinna.

– Det kom information i tv-rutan där det stod att Telia inte kommer att kunna leverera de kanalerna från midnatt den 31 mars, säger Kalle Pettersson.

Vill häva avtalet

Nu funderar han på att gå tillbaka och försöka få avtalet hävt. Han känner sig lurad.

– Om jag inte får ett bra svar ska jag se om jag kan få bryta avtalet. Det måste jag ju kunna när de inte kan leverera det de har lovat.