Samlade in pengar för att byta ut all reklam – mot katter

avNathalie Mark

Publicerad:
Uppdaterad:
1 av 3 | Foto: The Citizens Advertising Takeover Service
Tunnelbanestationen är nu fylld av 68 kattbilder istället för reklam.

I London har en grupp kattälskare gjort det många drömmer om: tagit bort all reklam i tunnelbanan och ersatt den med – kattbilder, skriver brittiska Metro.

Gruppen bakom tilltaget kallar sig för Medborgarnas reklamövertagande service (The Citizens Advertising Takeover Service, eller CATS) startade en crowdfunding för att få in tillräckligt med pengar för att ersätta den vanliga reklamen med kattbilder.

”Vore det inte underbart att inte behöva oroa sig över semester du inte har råd med, bilden du inte behöver eller kroppen du inte har? Tänk dig en värld där allmänna platser faktiskt får dig att må bra”, skriver CATS om tanken bakom idén.

Katterna på bilderna kan adopteras

Över 700 människor deltog i kampanjen och i dag är tunnelbanestationen Clapham Common i södra London fylld av över 65 kattbilder i två veckor framåt. Många av katterna på bilderna är dessutom katter som bor på ett kattstall i närheten och som är i behov av ett nytt hem.

”Det här är inte ett reklamknep för ett husdjursmärke eller gerillamarknadsföring för en ny tv-serie. Människorna bakom detta är volontärer som samlade in pengar på Kickstarter. Vi ville inspirera människor att tänka annorlunda om världen och visa att vi har makt att ändra den”, skriver de i ett blogginlägg.

Publicerad:
ARTIKELN HANDLAR OM