”Vi vill att ni ska känna er utvalda”

Aftonbladets publisher om nya Aftonbladet Plus

Premiär för nya Aftonbladet Plus i dag – mycket att upptäcka för dig som prenumerant!

Nu är det dags att upptäcka nya Aftonbladet Plus! Vi har byggt om, putsat upp, fyllt på och förbättrat. Välkommen till en ny värld av storartad journalistik, tester & quiz, våra främsta skribenter och inspirerande läsning.

Om du är en av våra 250 000 Plus-prenumeranter har du kanske redan märkt att Aftonbladet Plus genomgår en del förändringar. Om inte lär du se mer av det när nya Plus nu börjar ta form på allvar. Vi har skapat en egen hemvist för Plus, en egen förstasida där allt innehåll och fina erbjudanden finns samlade och presenterade på ett enormt mycket tydligare sätt än tidigare.

 

Riktigt snyggt är det, och det är viktigt. Men ännu viktigare är att det är överskådligt och begripligt. Jag hoppas att alla ni läsare här får en bättre överblick av vad det faktiskt innebär att vara Plus-kund. Vi vill att ni ska känna er utvalda och att ni på riktigt upplever att ni får mer av Aftonbladet. Bara ni har nämligen tillgång till all vår journalistik och alla våra erbjudanden.

Många av er har hjälpt oss att ta fram nya Plus genom att berätta vad som är viktiga funktioner, vad ni var nöjda med och vad som behövde ändras. Hela Plus-gänget – de som jobbar med journalistiken, de som jobbar med den tekniska utvecklingen och de som jobbar med hur det ser ut – har lyssnat noga. Ut kommer en betydligt fräschare digital prenumerationstjänst med en ny och mycket starkare identitet. Nya Aftonbladet Plus är gul som Aftonbladet och har fått en egen symbol, ett plus så klart! Dessutom kommer ni snart att se att vi hittat ett eget (nåja, nästan eget) verb som vi kommer att använda när vi pratar om Plus.

Plus har funnits i mer än 15 år. När vi lanserade tjänsten 2003 bröt vi ny mark. Numera är den prenumererade digitala journalistiken självklar, såväl i Sverige som utomlands. Aftonbladet ligger i täten bland mediehusen, med vad som kanske är världens största kundbas i förhållande till folkmängd. Men i dag finns ytterligare en lång rad digitala tjänster som bygger på prenumeration: filmer, tv-serier, musik och matkassar. För att vår nyhetstjänst ska vara relevant och värdefull måste vi hela tiden utmana oss själva och utveckla produkten.

Därför förändras också innehållet. Du hittar även en hel del av vår kärnverksamhet – själva nyhetsförmedlingen – inom Plus. Du hittar flera av våra största profiler och mest uppskattade röster i Plus. Vi har också adderat direktsänd sport från världens bästa ligor, exklusiva rättigheter som Oscarsgalan – och nu också ett utbud av dokumentärfilmer.

 

Många av våra Plus-läsare hör till de mest lojala Aftonbladet-läsarna. Ni går in många gånger varje dag och läser ett stort antal artiklar när ni besöker oss. Nu belönas ni med ännu mer relevant innehåll. Fler tester (ni älskar tester!), nya quiz (ni älskar quiz) och mer krim, nöje, hälsa, motor och relationer (ni älskar att läsa mer). Dessutom – en lång rad artikelserier om de ämnen som engagerar mest, skrivna av några av Sveriges skickligaste reportrar.

Varmt välkomna!

avLena K Samuelsson

ARTIKELN HANDLAR OM

Plus