Dagens namn: Finn
STÖRST I SVERIGE - 3,5 MILJONER LÄSARE VARJE DAG

Välkommen till ditt digitala liv

Foto: THINKSTOCK

Välkommen till Digitala Livet!

Nu slår vi upp portarna för Aftonbladet Partnerstudios nya storsatsning i samarbete med Telia.

– Digitaliseringen av vårt samhälle är den mest underraporterade storyn i vår tid, säger Jan Helin, publisher på Aftonbladet.

Vad betyder digitaliseringen för dig?

Kanske förarlösa bilar och kylskåp som styrs från mobilen.

Eller en arbetsmarknad som i grunden ritas om och nya sätt att interagera med familj, vänner och kollegor.

Alldeles oavsett; digitaliseringen av vårt samhälle påverkar oss alla, på alla plan.

Det är detta som Digitala Livet ska berätta om.

”Omfattande bevakning”

– Nu får vi möjlighet att bevaka utvecklingen på ett betydligt mer omfattande sätt. Tillsammans ska vi leverera innehåll för dem som vill hålla sig uppdaterade kring hur digitaliseringen förändrar våra liv, säger Jan Helin.

Digitala Livet är en del av Aftonbladets Partnerstudio, där vi tillsammans med utvalda partners producerar innehåll för Aftonbladets alla kanaler.

Partner för ”Digitala Livet” är Telia.

Innehållet produceras av Aftonbladets partnerstudio, och kommer att vara uppmärkt med ”I samarbete med Telia” för att tydligt visa alla läsare att innehållet skapas tillsammans med en partner.

”Vill inspirera”

– Vårt samarbete med Aftonbladet handlar om att inspirera människor kring vilka möjligheter digitaliseringen erbjuder. Det handlar om att omsätta teknik till nytta genom att utforska alltifrån det smarta uppkopplade hemmet till nya innovativa tjänster i mobilen för företagare, och hur digitala verktyg kan användas för att till exempel erbjuda bättre vård, säger Malin Frenning, VD på Telia Sverige. 

Redan idag lanseras vår sajt, och efter sommaren kommer samarbetet att växa med bland annat en korrespondent på plats i digitaliseringens hjärta: Silicon Valley i San Fransisco.

– Ämnet är enormt, och utvecklingen går i en rasande fart. Det känns väldigt inspirerande att tillsammans med Telia kunna sätta fokus på området. Vi ska guida, inspirera, beröra och tipsa, säger Tobias W Lindner, produktägare för ”Digitala Livet” på Aftonbladet Partnerstudio.

Senaste nytt
Om Aftonbladet