Silja Line: Vi har sjukt hög liggfaktor

Av: 

Olof Svensson

Olika kategorier bockas av i annonsen. Pool: Ja. Hög musik: Som fan. Liggfaktor: Sjukt hög.
Olika kategorier bockas av i annonsen. Pool: Ja. Hög musik: Som fan. Liggfaktor: Sjukt hög.

Kryssningar

Tallink Silja Lines sommarkryssning till Riga marknadsförs som en riktig sexbåt.

Billiga priser, billig sprit och "sjukt hög liggfaktor" väntar sommarens kunder enligt hemsidan.

– De vill väl lägga fram det som ett superroligt party à la Magaluf, säger kommunikationschefen Janis Pavuls.

Kryssningen marknadsförs som en riktig partybåt.

Sommarkryssningen "100 % party" blev enligt arrangören en succé i fjol – nu satsar man stort och upprepar båtturen till Riga. Arrangemanget riktar sig bland annat till studenter som nyligen slutat skolan, därför satsar man på "party fullt ut".

Party fullt ut innebär allt från skumkanoner, karaoke, "galna rockmusiker" och "sjukt hög liggfaktor".

"Känner inte till formuleringen"

"100 % party" är en av många arrangörer som hyr in sig på Tallink Silja Lines fartyg. Fartygsjätten säger sig däremot inte känna till vilka formuleringar som väntar kunderna på hemsidan.

–Jag känner inte till just detta, den här biten låter inte helt okej, säger Tallink Silja Lines kommunikationschef Janis Pavuls.

Det låter som ni marknadsför en sexbåt, är det lämpliga formuleringar?

– Det låter som att det är så här de vill locka till sig publiken. Om de tycker att det är en stor del av det de vill erbjuda är det upp till dem, men jag tycker inte det är något man ska skylta med på det här sättet.

"Slarvigt uttryckt"

Tallink Silja Lines meddelar vidare att de har runt 70 arrangörer som hyr deras fartyg. Det finns ingen uttalad policy hur de olika arrangörerna får marknadsföra sig, det avgörs "från fall till fall".

– Vi kommer fråga arrangören hur de har tänkt. Jag tycker att det är slarvigt uttryckt, säger Janis Pavuls.

Publisert:

ÄMNEN I ARTIKELN

Kryssningar