10 sämsta klagomålen från missnöjda resenärer

För sandigt, fel säng, falska solbrillor eller för lång hemresa – det finns klagomål som får resebyråpersonalen att höja på ögonbrynen.
RESA

Ibland blir inte semesterresan som man tänkt sig.

Men här är några missnöjda resenärer som nog borde ha tänkt sig för en gång till innan de klagade hos resebyrån.

Brittiska Telegraph har snappat upp de allra sämsta klagomålen.

1. ”Stranden var för sandig.”

2. ”Sola topless på stranden borde förbjudas. Vår semester blev förstörd eftersom min man tillbringade hela dagarna med att glo på andra kvinnor.”

3. ”Vi köpte Ray Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare, men de visade sig vara oäkta.”

4. ”Ingen hade sagt att det finns fiskar i havet. Barnen blev förbluffade.”

5. ”Min pojkvän och jag bokade ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller nu er ansvariga för att jag är gravid. Detta hade aldrig hänt om vi fått det rum vi bokat.”

6. ”Jag jämförde storleken på vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och fann att vår var märkbart mindre.”

7. ”Sanden på broschyrbilderna var inte alls som i verkligheten. I er broschyr är sanden gul, men den var i själva verket vit.”

8. ”Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering.”

9. ”De lokala butiksägarna är lata som håller stängt på eftermiddagen. Jag behöver ofta köpa saker under siestan – den borde förbjudas.”

10. ”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men för amerikanarna tog det bara fyra.”

Hela listan med fler galna klagomål på Telegraph.com (på engelska)