Massa Maud i C-kampanj för miljoner

Publicerad:
Uppdaterad:

Stockholm. Det är mycket Maud, till och med hundra procent i vissa inslag, i Centerpartiets påkostade valkampanj.

– Partiledaren är viktig för många partier och det är hög igenkänningsfaktor på mig, sade Centerledaren och näringsministern, Maud Olofsson när hon och partisekreteraren Anders Flanking presenterade partiets affischer och andra delar av valkampanjen.

Totalt satsar Centern, ett rikt parti, 60-65 miljoner på kampanjen.

På affischerna, ofta med partiledaren klädd i, enligt henne själv, något magentafärgat, handlar budskapen om att C är regeringsalliansens gröna och företagsamma röst. Det är en röst som talar om vikten av nya företag, om krav på att ändra turordningsreglerna i lagen om anställningsskydd och att minska regelkrånglet.

Och som en av de viktigaste budskapen sjunger Centerpartiet rut-avdragets lov, det skatteavdrag som de som vill anlita städhjälp, trädgårdshjälp eller hjälp med barnpassning, kan utnyttja.

Som de andra partierna satsar Centern också på reklam i TV 4.

Med hjälp av ett program går det att ladda ner Maud Olofsson nya bok som ljudbok till telefonen och det går att och testa hur mycket Maud man är.

– Jag fick resultatet 85 procent Maud, sade partisekreterare Flanking om programmet.

TT

Publicerad: