OMSLAGSTJEJEN

SPORTBLADET

Sanna Kallur om nya reklamen: "Underlig känsla"

1 av 3

Här är Sveriges nya omslagstjej.

- De är en ära, säger Susanna Kallur.

Häcklöperskan blir det stora namnet i höstsatsningen Nike Pro för tjejer, en serie undertröjor som förut enbart funnits för män.

- Det känns enormt kul, men det är en lite underlig känsla när man ser sig själv på stora reklampelare. Jag har ju varit med för Axa tidigare och blivit lite van, men jag hajar till varje gång jag ser mig själv, säger hon.

Sportbladet kan redan i dag publicera bilderna i kampanjen som startar den 26 oktober över hela Europa, men Susanna Kallur kommer i år enbart att synas i Sverige.

- Nu har hon vunnit EM och om hon utvecklas vidare kommer vi att kunna använda henne även globalt, säger Nikes marknadschef i Sverige Fredrik Stenberg.

Och tillägger:

- Sanna är en tjej som har en enorm potential och vi ser henne som en växande stjärna.

Nästa år är det stora målet VM i Osaka, Japan.

- Målet är att göra lika många bra tävlingar nästa säsong och att göra den bästa på VM. Jag behöver bli starkare och snabbare, hårdare i kroppen helt enkelt. Däremot stämmer tekniken till nästan 100 procent, säger Susanna Kallur.

- Redan nu när jag kör de första passen känner jag att jag längtar till säsongen ska starta. De känns inte tungt över huvudtaget. Jag är bättre förberedd i år eftersom han hade en så bra säsong och det har gjort mig starkare mentalt.

Enligt planeringen drar inomhussäsongen igång i slutet av januari.

Men redan nu är hon högaktuell. Som svenskidrotts nya omslagstjej.

Pristagarna vid Friidrottsgalan i går

Anna Andersson ([email protected])

ARTIKELN HANDLAR OM

Friidrott