Wikegård: "Sålt en stor del av sin värdegrund"

avSamuel Abrahamsson

Publicerad:
Uppdaterad:

Ger stor kritik mot det nya sponsoravtalet

Niklas Wikegård brukar inte hålla igen och det gör han inte den här gången heller.

Nu kritisera han sponsoravtalet mellan skidförbundet och McDonald's.

– Jag hoppas att man har fått extremt mycket pengar, säger han i sin videoblogg.

Foto: BILDBYRÅN
Niklas Wikegård.

Det var den 9 oktober i höstas som det svenska skidförbundet berättade att de hade skrivit ett kontrakt med snabbmatskedjan McDonald's.

Det fick stor kritik då och nu har Niklas Wikegård som är känd för att säga vad han tycker och tänker kommenterat det.

– Det spelar ingen roll vad folk säger om att det finns bra mat där. Det är en snabbmatskedja. Visst, jag trycker också en burgare då och då, men generellt sett måste man vara extremt rädd om sitt varumärke.

Skidlandslagen står för friskvård, hälsa träning, gott uppförande. Det är pigga, härliga tjejer och killar, säger han i sin videoblogg på TV4.

"Hoppas att ni har fått sjukt bra betalt"

Wikegård fortsätter att uttrycka sin besvikelse av valet av sponsor och passa på att ge en syrlig kommentar om det hela.

– Jag hoppas att man har fått extremt mycket pengar när man sålt en så stor del av sin värdegrund, säger han.

– Jag kan inte låta bli att säga det. De som har sålt ert varumärke som har gjort det riktigt åt skogen. Så jag hoppas att ni har fått sjukt bra betalt så att man kan satsa vidare på skidåkningen i Sverige. Det hoppas jag verkligen.

Publicerad:
ARTIKELN HANDLAR OM