Här gör Kalla reklam för kondom: ”Bra glid”

Publicerad:
Foto: BILDBYRÅN

SPORTBLADET

Här gör Charlotte Kalla reklam för kondomer och glidmedel med ”bra glid för en säker målgång”.

Ett aprilskämt med inspiration från årets tyngsta dag för skidstjärnan.

– Hon har inte blivit hackad utan tycker det här är en rolig grej, säger hennes presskontakt Torbjörn Nordvall.

Charlotte Kalla har sedan länge haft ett samarbete med apotekskedjan som i dag skickade ut ett pressmeddelande där det stod att den svenska skidstjärnan nu lägger kondomer pcj glidmedel till produktlistan som sedan tidigare innehåller diverse hudvård.

Inspirationen ska vara hämtad från stafettfiaskot i Oberstdorf, står det i utskicket.

”Där och då i en mörk vallabod bestämde hon sig: Svenska folket förtjänar bättre glid.

– Bra glid borgar för en säker målgång. Hållbarhet ligger mig också extra varmt om hjärtat. Därför känns det skönt att produkterna även kan komma till ny användning. Jag vill inte sätta mitt varumärke på vad som helst, säger Kalla,” står det i pressmeddelandet.

”Finns distans”

Charlotte Kalla har själv okommenterat delat kampanjen på Instagram. Men om någon nu tvekade så är det hela alltså ett aprilskämt.

– Ja, det är ett skämt som går lite utanför boxen. Något man kanske inte förväntar sig från Charlotte. Men det finns också en folkhälsotanke i kampanjen, att man ska skydda sig, säger Kallas presskontakt Torbjörn Nordvall som förtydligar att produkten aldrig kommer se dagens ljus.

Är det lite ett sätt att hantera årets kanske tyngsta dag?

– Ja, du har en poäng där. Det finns en distans i det här, en mognad att hon kan bjuda på det här, säger Nordvall.

Publicerad:

LÄS VIDARE