”En niondeplats en katastrof”

avAnna Andersson

Publicerad:
Uppdaterad:

Någon var nöjd, någon bitter, någon konstaterade fakta.

Så här gick snacket efter Bahrains GP.

Timo Glock, Toyota:

– Jag förlorade första depåstoppet när jag bytte till de hårda däcken, sedan gick ingenting. Sedan var jag nästan en sekund långsammare än Jarno och det måste vi analysera vad det beror på. Jag vet inte vad det beror på, men det kändes som om jag inte fick rätt temperatur i däcken och då kunde inte trycka på så mycket som jag ville och då fungerade ingenting.

Nick Heidfeld, BMW:

– Bilen är inte snabb, det märkte vi redan under kvalet. I dag var det likadant och sedan hade vi otur i starten när vi hade kontakt med varandra i den första kurvan. Men det kan hända kan hända när man startar så långt bak. Men det har inte hänt något från det första loppet till det fjärde sett till vår utvecklingen. Vi ska inte vara så långt bak om man ser vilka mål vi hade.

Luca di Montezemolo, Ferraris president:

– Äntligen har jag sett en Ferrari som tar poäng och som var några varv i ledningen och det är bra för atmosfären i teamet. Det ger oss lite sporre inför framtiden. Teamet har jobbat hårt för att hämta in försprånget och framgången kommer, men det kostar både tid och pengar.

Sebastian Vettel, Red Bull:

– Det var ett väldigt bra resultat, vi tog många viktiga poäng. Svårt. Starten var okej, men sedan blev jag överraskad när Lewis dök upp bredvid mig. Jag tittade i spegeln och såg honom inte, han måste ha tryckt på en speciell knapp. Jenson kom på andra sidan och jag förlorade direkt två platsen, sedan satt jag fast bakom Jenson och det var svårt att ta mig.

Nico Rosberg, Williams

– Totalt sett är nionde plats en katastrof, inte ens en poäng. Måste jobba vidare mot Barcelona.

Det var tufft med Fernando Alonso och vem som helst av oss kunde ta plats åtta. Vi får nya delar till Barcelona, men alla får nytt material och jag hoppas att vårt steg framåt räcker. Alla kommer att utvecklas...

Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes:

– Det är svårt att säga om det går att hämta Brawns försprång. Vi får se hur utvecklingen är. Får vi till vår downforce så kommer det att bli bättre. Till Barcelona kommer ett nytt underrede, men problemet är downforcet i kurvorna. Vi är klart sämre än i fjol, vilket beror på de nya reglerna. Vi har 50 procent sämre downforce än i fjol. Bakre underrede och bakdelen fungerar inte, bilen är mekaniskt okej och i framdelen så har vi fortfarande lite spelrum.

Publicerad:
ARTIKELN HANDLAR OM

Motorsport