’Laget i ditt hjärta’ kan ta hem nytt internationellt pris

Av: Magnus Herbertsson

Publicerad:
Sportbladets Laget i ditt hjärta-kampanj är nominerad till Årets kampanj. I kampanjen kunde läsare stötta fotbollsklubben de brinner för med 100 kr och Sportbladet dubblade summan och 200 kr gick oavkortat till klubben. Kampanjen blev en succé. Störst bidrag fick Hanvikens SK som fick 35 600 kr till sin klubbkassa.
Foto: Foto: MARCUS ERICSSON
Sportbladets Laget i ditt hjärta-kampanj är nominerad till Årets kampanj. I kampanjen kunde läsare stötta fotbollsklubben de brinner för med 100 kr och Sportbladet dubblade summan och 200 kr gick oavkortat till klubben. Kampanjen blev en succé. Störst bidrag fick Hanvikens SK som fick 35 600 kr till sin klubbkassa.

Nu är det dags igen.

Sportbladets prisade projekt Laget i ditt hjärta kan vinna en ny tung titel på Digiday-galan i London.

– Otroligt roligt att en så omtyckt kampanj blir uppmärksammad, säger Sportbladets chef Pontus Carlgren.

Laget i ditt hjärta var en av Sportbladets stora satsningar under hösten 2017. Genom att ta avstamp i kärleken till fotboll tog Sportbladet läsarnas engagemang ett steg längre i en kampanj där alla blev vinnare – inte minst svensk fotboll. Genom att som läsare skänka 100 kronor till sitt favoritlag bidrog Sportbladet med lika mycket.

Projektet vann pris för ”Best in Social Media Engagement” på European Digital Awards i Köpenhamn i mars.

Dessutom var Laget i ditt hjärta nominerat på galan Årets Dagstidning i kategorin Årets Kampanj.

Nu kan Sportbladet vinna ett nytt tungt internationellt pris.

På Digiday Media Awards Europe är Laget i ditt hjärta nominerat i klassen ”Best use of Audience data”.

– Det känns fantastiskt kul att det prisas, det var ett väldigt bra lagarbete där Sportbladet samarbetade med marknad, Plus, it och Svenska fotbollförbundet. Allt projektlett galant av Mattias Andersson och Christine Lööb, säger sportchef Pontus Carlgren.

Galan går av stapeln under torsdagen 31 maj.

Aftonbladets Svenska Hjältar är också nominerat till ett pris i klassen ”Best Multi-Platform Video Campaign”.

Publicerad:

LÄS VIDARE

ÄMNEN I ARTIKELN