Zlatan skaffar ny agent – för att utveckla varumärket

FOTBOLL

”Värd 300 miljoner”

Zlatan Ibrahimovic har redan en agent.

Nu skaffar han sig en till – som ska utveckla varumärket Zlatan.

– Det känns otroligt inspirerande att få jobba med Sveriges största varumärke inom sport, säger Mika Lepistö till Resume.se.

Mino Raiola börjar bli nästan känd som Zlatan Ibrahimovic efter den senaste tidens kommentarer i media.

Agenten sköter allt som har med Zlatans fotbollskarriär att göra.

Men nu skaffar Ibrahimovic också en agent som ska utveckla hans, och även frun Helena Segers, varumärke.

Kontraktet ska ha skrivits på under Zlatans Sverige-besök förra veckan, enligt Resumé.

– Det stämmer, det var då det blev klart, vi skrev på papprena då, säger Mika Lepistö.

Värd 300 miljoner

Lepistö blir Zlatans ”brand manager” och kommer bara att jobba med stjärnan och hans fru.

Och hur mycket är då en superstjärna som Zlatan värd?

– Det är svårt att uppskatta. Man har sagt runt 300 miljoner kronor och liknande, men det beror på hur man räknar, säger Leipstö.

ARTIKELN HANDLAR OM