”Helt rätt, Freddie!”

Läsarna och experten eniga: "Bilderna är skitsnygga"

FOTBOLL

Ta det lugnt Freddie - dina bilder är inte porr.

Aftonbladets läsare har sagt sitt och över 90 procent gillar modekampanjen.

- Bilderna är skitsnygga, säger Aftonbladets modeexpert Sofi Fahrman.

Foto: calvin klein
SUPERSTJÄRNA För tredje gången väljer underklädesjätten Calvin Klein Fredrik Ljungberg som modell för sin kampanj. Detta år väckte bilderna hårda reaktioner: "Han gör sport till porr", var en kommentar.

I går rasade vänsterpartisten Ingalill Swanström över Fredrik Ljungbergs kalsongkampanj för Calvin Klein. "Han gör sport till porr och får fotbolls-VM att förknippas med sensualism" sa Swanström.

Men hon får mothugg från Sportbladets läsare. Av de över 15 000 personer som röstat tycker hela 90,3 procent att Ljungbergs bilder inte alls är för vågade.

"Rätt"

Och Aftonbladets modeexpert Sofi Fahrman håller med.

- Det är bilder man riktigt gottar sig åt och det är helt rätt av Ljungberg att ställa upp. Att få göra en Calvin Klein-kampanj för tredje gången är lika stort som att vinna VM-guld, säger hon.

Fredrik Ljungberg är den första modell som fått göra en underklädeskampanj för Calvin Klein tre gånger och gaget är rejält. Nästan sju miljoner får Ljungberg för besväret. I de två tidigare kampanjerna har han varit ensam, men nu är några av bilderna tagna tillsammans med den ryska supermodellen Natalia Vodianova. Det är dessa bilder som fick Swanström att tända till. "Hon ser ju plågad ut" sa Swanberg om Vodianova.

"Prestigefullt"

Men Sofi Fahrman tycker raka motsatsen.

- Det är jättehärliga bilder och både Ljungberg och Natalia är så snygga. Dessutom är det enormt prestigefullt att få göra en Calvin Klein-kampanj, säger hon.

Så du tycker Fredrik Ljungberg gör rätt?

- Absolut. Han får bra betalt och hans medverkande är glädjande för oss tjejer.

AnnaMaria Jansson