Freddie blir stallkamrat – med Madonna

Tar hjälp av legendarisk PR-kvinna

Foto: Magnus Wennman/Björn Lindgren
I samma liga Först Madonna – och nu Fredrik Ljungberg. Barbara Charone tar i fortsättningen hand om svenskens mediekontakter.
FOTBOLL

I årtionden har hon hjälpt att bygga Madonnas varumärke.

Nu har Barbara Charone fått en ny stjärna som klient:

Fredrik Ljungberg.

Det händer mycket i Fredrik Ljungbergs liv just nu. Rykten, halvsanningar och sanningar far genom luften i rasande fart.

Sportbladet.se kan nu berätta att en förändring redan är klar. Efter att i flera år ha tagit hjälp av Caroline McAteer, presstaleskvinnan som bland annat byggt Victoria Beckhams varumärke, har Fredrik valt att byta mediebyrå.

Från och med nu är det den legendariska Barbara Charone, Madonnas förlängda arm i England, som kommer att sköta svenskens relationer med media. Bytet kommer som ett led i att Ljungberg skrivit på för amerikanska agentbolaget Creative Artists Agency (CAA).

Barbara Charone är känd som en av Englands absolut mest respekterade PR-kvinnor. Det finns dock en detalj som gör samarbetet med Fredrik Ljungberg lite speciellt:

Mrs Charone är en fanatisk fotbollssupporter.

Som håller på Chelsea

?

Simon Bank