”Brynäs IF:s hjärta klappar för barnen”

HOCKEY

Reklamfritt – bär enbart Unicef på matchdräkten

Brynäs matchdräkt blir fri från reklam.

Utöver klubbemblemet och det klassiska Brynäsoket kommer endast föreningens nya verksamhet, En bra start, och Unicef att finnas på dräkten. 

– Brynäs hjärta klappar för barnen, och därför vill vi bidra till att stärka deras rättigheter samt ge stöd till de som behöver, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör och marknadschef i Brynäs IF, till klubbens hemsida.

Den reklamfria dräkten kommer att bäras av både herr- och damlag.

– Det känns väldigt bra att vi nu får en ren och riktigt snygg tröja. Vår tröja har alltid varit snygg, men nu blir den ännu snyggare. Det känns också väldigt bra att ha Unicef på vår nya matchdräkt eftersom Unicef är en världsorganisation som står för en bra sak, säger lagkaptenen Niclas Andersén till Brynäs hemsida.

Johan Cahling:

– Dräkten är en markering för det nya Brynäs som växer fram, och den utvecklingsresa som vi påbörjat tillsammans med Unicef, våra partners, medarbetare, spelare, medlemmar och fans.

– Brynäs hjärta klappar för barnen, och därför vill vi bidra till att stärka deras rättigheter samt ge stöd till de som behöver. Vi tror och hoppas att dräkten skapar en signal som kan öka uppmärksamheten för barns rättigheter, och bidra till att fler engagerar sig i det arbetet.

Fotbollslaget Barcelona har tidigare gjort samma sak.

ARTIKELN HANDLAR OM

Brynäs IF