Brynäs syrliga passning till konkurrenterna

avHans Abrahamsson

GÖTEBORG. Här är Brynäs passning till övriga klubbar. 

Under uppvärmningen inför SHL-premiären mot Frölunda kom spelarna ut med tröjor fulla med reklam. 

Och budskapet var tydligt:

”Vi hade kunnat se ut som alla andra – men det gör vi inte”.

Den rena dräkten föddes för fem år sedan då Brynäs rensade matchtröjan från reklamlogos. Den reklamfria tröjan har hyllats av många och för bara någon vecka sedan rankade Sportbladets Marcus Leifby Brynäs tröja som den snyggaste i SHL. 

Till den här säsongen har Brynäs tagit den rena dräkten ytterligare ett steg. Under uppvärmningen inför lagets SHL-matcher kommer spelarna använda tröjor fulla med reklam från klubbens huvudpartners.

En tydlig passning från Brynäs hur man inte vill att det ska se ut på matchtröjan.

– Vi gör det för att hylla våra huvudpartners. Så här hade det kunnat se ut utan insatsen från våra grymma partners, säger Brynäs vice klubbdirektör, Johan Cahling.

Budskapet på Brynäs tröjor

”Budskapet var tydligt”

Under uppvärmningen i Scandinavium fick publiken för första gången se hur Brynäs kommer att se ut i vinter.

Och budskapet till Frölunda och övriga SHL-klubbar var tydligt:

”Vi hade kunnat se ut som alla andra – men det gör vi inte”. står det vid sidan av reklamloggorna på uppvärmningströjorna.

Enligt Johan Cahling har den rena dräkten inte varit någon förlustaffär för Brynäs under de här åren. Tvärtom, enligt Johan Cahling.

– Företagen betalar mer pengar för att satsa på hållbarhet och samhällsutveckling snarare än att synas på våra dräkter bland många andra logotyper. 

ARTIKELN HANDLAR OM