Brynäs ber om ursäkt – efter biljettabben

”Lovar att alla kommer få sina biljetter”

Foto: BILDBYRÅN
HOCKEY

Laddade hemmamöten med Frölunda i SHL-semin.

Då klantade Brynäs till det med biljetterna.

– Mänskliga faktorn, men alla kommer att få sina biljetter, säger försäljningschefen Kari Litmanen.

Brynäs gör upp med Frölunda i kampen om en finalplats. Göteborgarna blev klara för semifinal efter en förlängningsrysare mot Skellefteå på onsdagskvällen och Brynäs-supportrarna kastade sig över datorn för att få tag i biljetter till de två inledande hemmamatcherna.

Då uppstod problem.

”Bara att beklaga”

När Brynäs skulle lägga in matchtiderna i biljettsystemet råkade man byta plats på den första hemmamatchen (tisdag 4/4) med den andra (lördag 8/4).

– Så biljetterna kopplades till fel tid. De som var inne och köpte biljetter till semi 2 (onsdag) mellan klockan 22 och 09 fick biljetter till semi 4, och tvärtom. Ett mänskligt misstag av oss, det är bara att beklaga, säger försäljningschefen Kari Litmanen, som dock kommer med lugnande besked.

– Alla som har köpt kommer att få sina biljetter. Vi har fått avboka alla och skickat ut ersättningsbiljetter. Hade det varit hemmamatch nu på söndag så hade jag varit svettigare, men vi kommer att ha allt i fas när vi går hem i dag (torsdag).

”Hör av er”

Vissa köpare uppger att det har blivit fel även med ersättningsbiljetterna, att de har fått biljetter för fel dag eller inga biljetter alls.

– I så fall uppmanar jag dem att höra av sig till oss. Arenan är långtifrån utsåld och vi har spärrat rikligt med extrabiljetter, så ingen kommer att bli utan. Som sagt, jag uppmanar alla som har problem att höra av sig så löser vi det.

ARTIKELN HANDLAR OM