Alshammar jagar guld med ATG

TRAV

Nu är det premiär för ATG:s OS-kampanj med Therese Alshammar som det stora affischnamnet.

Samtidigt som kampanjen drar igång är det dags för V75 med jackpott på Solvalla.

– Det kommer att bli sport i världsklass både i Peking och på Solvalla, säger Nils Ekmark, varumärkeschef på ATG.

Foto: Therese Alshammar har huvudrollen i ATG:s kampanj.

Simmerskan Therese Alshammar är det stora affischnamnet när huvudsponsorn ATG har premiär för sin OS-kampanj.

Sedan 1979 har ATG varit huvudsponsor till de svenska olympierna och paralympierna via Olympiatravet. Totalt har de svenska V75-spelarna bidragit med 163 miljoner kronor till de svenska idrottarna.

– Pengarna går direkt till de enskilda olympiernas och paralympiernas förberedelser inför spelen. Självfallet hoppas vi att vårt bidrag hjälper den svenska truppen att öka på medaljskörden i Peking, säger Nils Ekmark.

Som huvudsponsor har ATG exklusiv rätt att använda de svenska olympierna i sin marknadsföring under OS. I år har simmerskan Therese Alshammar huvudrollen i ATG:s reklamfilmer.

– Vi har i många år haft ett nära samarbete med Therese. Therese har ett travintresse och är uppvuxen ett stenkast från Solvalla, säger Nils Ekmark.

Årets OS-kampanj handlar om andelsspelet inom V75 och kampanjen har fått en bra start då det på lördag är jackpott på V75 på Solvalla. En vinnare kan vinna 40 miljoner kronor.

– Det kommer att bli sport i världsklass både i Peking och på Solvalla. Det är finaler med de allra bästa i de senaste V75-omgångarna och dessutom körs Jubileumspokalen med en miljon kronor till vinnaren, säger Ekmark.