Sålde för över kvarts miljon – på 45 minuter

Stort tryck efter Elitloppsbiljetter • ”Det är först till kvarn”

avAndreas Örtengren

Publicerad:
Uppdaterad:
1 av 2 | Foto: Foto: Maria Holmén / TR BIlD
Stort tryck efter biljetter till 2020 års upplaga av Elitloppet

Under måndagen släpptes de första biljetterna till Elitloppet 2020.

Det fanns omgående en stor efterfrågan och försäljningen överträffade förra årets inledande skede.

– Årets siffror är uppåt jämfört med fjolåret och vi har fått en bra start, säger Solvallas marknadschef Markus Myron.

Trots att det är ett halvår kvar till 2020 års upplaga av Elitloppet, är försäljningen i full gång.

De inledande biljetterna släpptes under måndagsmorgonen. Det rör sig om entrébiljetter samt ett begränsat antal platser till tre av Solvallas restauranger – Målcaféet, Valla Krog och Dijon-tältet (tidigare BBQ-tältet)

– Målcaféet är slut för detta släpp, men det finns fortfarande platser kvar på Valla Krog och i Dijon-tältet. Nytt för i år är att vi döper om det gamla BBQ-tältet till Dijon-tältet. Inte för att vi säljer så mycket senap utan förstås för att förra årets Elitloppsvinnare hette just Dijon.

– Det är ett försläpp med bra priser. Först till kvarn som gäller. De som köper först får de bästa platserna, berättar Markus Myron.

Överträffade förra årets premiärsiffror

Vid förra årets biljettstart såldes biljetter för cirka 250 000 kronor de första 45 minuterna.

I år såldes det biljetter för 320 000 kronor under samma tid – och det är en nöjd marknadschef som berättar om nästa års stora höjdpunkt för alla travälskare.

– Elitloppet är det största vi har rent sportsligt. Vi har en stadig publik som kommer år efter år. Dessutom kommer nya personer vilket är kul. Vi har fått en riktigt bra start i år.

De biljetter som nu finns tillgängliga är vissa restaurangpaket och entrébiljetter.

– Det stämmer. Den 2 mars släpper vi upp resten av platserna med restauranger. Även de separata läktarplatserna släpps då.

Du har delat ut de rosa biljetterna tidigare. Saknar du det?

– Att få dela ut de rosa biljetterna är ett hedersuppdrag. Det gör Anders Malmrot med finess. Vi har en daglig dialog i allt som rör verksamheten vilket känns bra, avslutar Myron.

Publicerad:
ARTIKELN HANDLAR OM

Elitloppet

Solvalla