Banans koncept – för att lösa publiktappet

Av: Erik Pettersson

Publicerad:
Uppdaterad:
Åbytravet lanserar nytt koncept under V75-dagarna.
Foto: TR Bild
Åbytravet lanserar nytt koncept under V75-dagarna.

Publiktrenden i trav-Sverige är negativ.

Då hårdsatsar Åby med ett nytt koncept på V75-dagarna: Stjärnkockar i köket och After trot.

– Vi har ett unikt paket att erbjuda, säger Kristofer Jakobsson, marknadschef på Mölndalsbanan.

På lördag arrangerar Åbytravet V75-tävlingar med kuskmatchen ”V75-champions” där de bästa kuskarna på V75 från 2019 gör upp.

För att hetta upp tävlingsdagen extra och få fler besökare till banan lanserar Åbytravet, i och med tävlingsdagen, ett nytt koncept.

”Vill erbjuda det bästa vi har”

Under årets V75-dagar kommer man att samarbeta med stjärnkockar som utformar menyn – samt arrangerar After trot på kvällen.

– Vi har en otroligt fin arena, som vi vill att så många som möjligt ska besöka. Vid besöket på en travbana är mat och dryck centralt, då vill vi försöka erbjuda det bästa vi har, säger marknadschefen Kristofer Jakobsson.

På lördag är det kände kocken Crister Svantesson som utformat menyn.

Svantesson har ett grymt cv och drev på 70-talet restaurang Johanna i Göteborg tillsammans med Leif Mannerström, som var den första svenska restaurangen med inspiration från det franska köket. Sedan dess har han bland annat deltagit i Kock-VM, Bocuse d’Or, två gånger.

”Bättre helhetsupplevelse”

21.00 på kvällen drar sedan After trot igång med liveband och mat.

– Som vi ser det har vi ett unikt paket att erbjuda på Åbytravet. Man kan bo på hotellet vägg-i-vägg, äta och följa tävlingarna på samma ställe. Efter travtävlingar så glömmer vi att andas, nu ska vi försöka sätta det på Åby, att man blir kvar på banan. Det blir en bättre helhetsupplevelse.

Publicerad:

LÄS VIDARE

ÄMNEN I ARTIKELN